Van de Tuin

19 oktober 2018 : Champost

Op vrijdag 19 oktober jongstleden was er weer de jaarlijkse levering van mest. Dit jaar alleen Champost. De leden welke zich hadden aangemeld konden van af die dag hun mest wegkruien en op hun tuin deponeren. Daar er veel mest over was, waren er ook leden, die alsnog Champost wilden hebben of een nabestelling deden. Afgelopen vrijdag was alle Champost weg en was de parkeerplaats weer leeg en schoon. En lag er op een groot deel van de tuinen een verse laag Champost om verder verwerkt te worden.

Wat is Champost ?  Champost   (bron tuinadvies.nl)

Meer foto’s

22 september 2018 : 2e werkbeurt
Op 21 en 22 september was ook weer een werkbeurt ingelast. Ook nu weer droog en een grote opkomst. Iedereen hartelijk bedankt voor  jullie inzet op beide dagen. Alles ziet er weer picobello uit. En het weggehaalde onkruid heeft een goede bestemming gekregen. Daarnaast is onze laatste vrije tuin verhuurd aan dhr  Trung-Cang Nguyen welke met zijn dochter bij ons willen tuinieren. Wij wensen hem veel succes en tuinplezier.

26 augustus 2018 : BBQ
Op 26 augustus hielden wij wederom onze traditionele BBQ. Gelukkig was het droog en aangenaam weer. Maar voor de zekerheid hadden wij vooraf een grote partytent neer gezet. Met dank aan Abdel. De bezetting was wederom goed te noemen. Zo’n 31 mensen waren gekomen om te genieten van zowel een Hallal als Vis BBQ en een babbeltje te hebben met de anderen. Ook dit jaar werd de BBQ via A-Z Barbecue & Gourmet. geregeld. Al met al wederom een geslaagde middag.

Meer foto’s

21 april  2018 : Werkbeurt.
Afgelopen zaterdag is weer een algemene werkochtend geweest. Onder een stralende hemel zijn door onze tuinleden een aantal werkzaamheden verricht om ons complex weer mooi te maken. Het gehele hoofdpad, een deel van de parkeerplaats werd schoongemaakt en van onkruid ontdaan, een deel van het hoofdpad werd opnieuw bestraat, etc. Onder een gezellige sfeer werden niet alleen de werkzaamheden gedaan maar er was ook tijd om onder het genot van koffie, thee, limonade even uit te rusten en onderling wat te babbelen. Iedereen hartelijk dank voor de gedane arbeid.

meer foto’s

18 januari 2018 : Hoort de wind waait……
Sinterklaas was allang vertrokken naar warme oorden , net als Harrie trouwens, en de wind waaide niet, NEE ! een echte storm ging over ons land heen, kode ROOD in sommige delen. Helaas ons complex en het bos naast de parkeerplaats ontkwamen er ook niet aan. De Schade was aanzienlijk. Met name sommige kasjes waren het haasje. Zeker twee kasjes kunnen weggebracht worden zo verwrongen waren ze. Platen van daken lagen op andere tuinen. Ook de losse spullen vlogen door het rond. (moeten we wel in het vervolg op letten mensen). Het ergste was het huisje van Frankie er aan toe. Letterlijk opgetild en bij Leo zijn buurman tegen de kast terecht gekomen. In het bos waren diverse (dikke) takken als de bekende luciferhoutjes afgebroken. Gelukkig voor ons ging de storm de goede kant op want de meeste takken zijn terug te vinden in het bos. Een bekend spreekwoord zegt “Uithuilen en opnieuw beginnen” en dat moeten we dan maar doen. Iedereen kennende zal dat zeker gebeuren. Hopelijk blijft een nieuwe storm uit deze winter en/ of voorjaar.

27 augustus 2017 : BBQ

Was er toch weer een BBQ dit jaar. Nu op een andere manier aangepakt. Vorige jaren zorgden we zelf voor al het eten en drinken. Dit jaar werd de BBQ via A-Z Barbecue & Gourmet. geregeld. Niks meer zelf doen, alleen de drank deden we. Vlees, Sausjes, Stokbrood, Bestek, Borden, De gas BBQ’s  werden door hun aangeleverd en opgehaald.

Meer foto