Is een volkstuin wat voor u?

Tuinieren is een actieve bezigheid waaraan je veel plezier kunt beleven. Het inrichten en bijhouden van de tuin, huisje en/of broeikasje, samenwerken met de flora en fauna, de frisse lucht, de gezelligheid, dit alles kan veel ontspanning en voldoening geven.

Maar onderschat niet wat een volkstuin betekent. Regelmatig onderhoud voorkomt dat de tuin verandert in een wildernis. Elk seizoen vereist zijn specifieke werkzaamheden, zoals zaaien en planten,spitten en mesten, onkruid wieden,harken, snoeien, oogsten van groente, enz. En ook het huisje en/of broeikasje vragen onderhoud zoals schoonmaken, schilderen, dakgoot en ruiten reinigen en meer.

Naast het bijhouden van de eigen tuin draagt elke volkstuinder bij aan het onderhoud van het complex of doet werkzaamheden voor de vereniging. De vereniging kan alleen bestaan dankzij de inzet van ieder lid. Bijvoorbeeld de werkbeurt: één of meer keren per jaar in groepen samen een dagdeel werken op de zaterdagochtend aan de gemeenschappelijke voorzieningen van het complex.

Besef, voordat je aan een volkstuin begint, wat het inhoudt. Voor het onderhouden van een groententuin ben je snel gemiddeld tien uur per week kwijt. Op onze website is informatie te vinden om een goede indruk te krijgen of een volkstuin huren bij onze vereniging wat voor u is. Breng ook eens een bezoek aan het complex en maak eens een praatje met een volkstuinder, zij of hij zal je van alles over volkstuinieren kunnen uitleggen.

Wanneer u zeker weet dat een volkstuin iets voor u is dan kunt u zich hier inschrijven.

Onze tarieven

Tuinhuur:
€ 0,56 per m2 per verenigingsjaar

Contributie:
€ 7,00 per verenigingsjaar

Sleutelborg:
€ 20,00  éénmalig (wordt terugbetaald na inlevering van de sleutel)

Tuinborg:
€ 50,00 éénmalig (wordt terugbetaald na schoon opleveren van de tuin)

Inschrijfgeld:
€ 21,50 éénmalig (dit wordt niet terugbetaald)

Meer informatie nodig?

Heeft u meer informatie nodig of heeft u nog vragen, neem dan contact met ons op door onderstaand contact formulier in te vullen.