Bijen

Bijen op de volkstuin

Sinds 2013 hebben wij op ons tuincomplex een gedeelte vrijgemaakt voor bijen. Wij zijn in contact gekomen met Dhr Freddy van den Heuvel uit Heeswijk. Hij heeft als hobby de bijenhouderij. En heeft als imker meerdere lokaties waarop zijn bijen aanwezig zijn. DE bijen zijn in een afgescheiden ruimte ondergebracht op onze parkeerplaats.

De ruimte is omgeven door 2 meter hoge hekken en afgeschermd door groen doek. Binnen deze ruimte staan 10 bijenkasten, variƫrend in grootte. De imker heeft zowel oude als nieuwe volkeren bij ons neergezet.

De bijen doen zich te goed aan de lindebomen, fruitbomen en ander voorradig nectar welke te vinden zijn op of om ons tuincomplex.

De bijen blijven overwinteren op ons complex en worden voorzien van de grondstoffen voor de wintervoorraad.

In Augustus 2013 is de eerste honing van ons complex gekomen. Inmiddels wordt jaarlijks een grote hoeveelheid honing van ons tuincomplex gewonnen. Na het slingeren wordt de honing in potjes gedaan en verkocht tegen een redelijke prijs. Daarnaast kan men bij de imker ook honing van de raat kopen.